MONIN HERITAGE

Our internationally-acclaimed, premium French brand delivers innovative, gourmet flavour solutions built on a bedrock of more than a century of traditional artisanal beverage know-how. Having remained a family-owned company since 1912, MONIN is now a trusted partner and a brand of choice for hospitality professionals in more than 150 countries.

“More than a century of traditional artisanal beverage know-how”

Today, with the third generation of the MONIN family driving the company forward, we champion premium-quality, creativity and innovation, while remaining faithful to our French heritage. A dynamic market leader and major player on the international stage of the drinks industry, we offer an unrivalled product portfolio. Our six ranges include syrups, fruit mixes, sauces, frappes, liqueurs and smoothies. They are available in more than 150 flavours and in nineteen different formats. Combined with our local knowledge and five production facilities worldwide, this means that our international product development is second-to-none.

 

MONIN BRAND IDENTITY

 

MONIN is more than a drinks solution, it’s a way of living… a genuine brand experience based on our centenary brand values. It’s about giving pleasure and enjoyment by using only the best natural ingredients in the most exciting and creative way. It’s about authentic taste sensations and consistently high-quality, first-rate consumer experiences, achieved with a respect for our environment.


Our personality is open-minded, gourmet, passionate, curious and expert: we are the best we can be, open to new ideas, always pushing the boundaries, constantly asking questions, seeking to endlessly inspire.

Don’t just take our word for it! When we polled our customers, they referred to us as “expert”, “trusted leader”, “a premium brand” and described our products as “authentic” and as “offering the broadest range ever”.

MONIN TAILORED SOLUTIONS

At MONIN we believe that one size doesn’t fit all. As an artisan producer, which has traditionally catered for all shapes and sizes of customers, we have become experts in creating bespoke, tailored solutions, to suit individual needs. We believe that it’s this personal approach that has enabled us to build trusted partnerships that really are a great fit.

 

“We have become experts in creating bespoke, tailored solutions, to suit individual needs.”

Whether it is jumping on a new flavour trend in a local market, creating products and recipes that meet specific challenges or providing personalized customer training, MONIN offers not only a flexible product solution but also the ability to be super-reactive.
Backed by five production facilities worldwide, our local R&D teams allow us to provide specific solutions to meet local demand. Underpinning our innovative products is an international team of experts: Beverage Innovation Directors, Brand Ambassadors and Marketing Specialists. Together they ensure that the right blend of recipe ideas, technical tips and marketing operational excellence is at your fingertips.

MONIN KEY FACTS

  • 7 production facilities worldwide : 2 in France, 2 in the US, 1 in Russia, 1 in Malaysia and 1 in China.
  • 8 State-of-the-Art MONIN studios (innovation and training centers) : Bourges, Paris, Dubai, Sao Paulo, Clearwater, Dallas, Shanghai, Kuala Lumpur and 123 Local Studio Workshops
  • 6 ranges and 19 formats
  • 150 flavours spread across 150 countries
  • 75% of quantity and sales value generated by export
  • 750 employees worldwide, including 300 in France
  • 100 millions bottles sold in 2019

Each day, 8 millions drinks are made with MONIN products around the world !

aan ​​open voor nieuwe ideeën, verleggen altijd de grenzen, stellen voortdurend vragen, willen eindeloos inspireren.

Geloof ons niet alleen op ons woord! Toen we onze klanten ondervroegen, noemden ze ons "expert", "vertrouwde leider", "een premium merk" en beschreven onze producten als "authentiek" en als "het breedste assortiment ooit aanbieden".

MONIN OPLOSSINGEN OP MAAT

Bij MONIN geloven we dat één maat niet iedereen past. Als ambachtelijke producent, die traditioneel heeft gezorgd voor klanten in alle soorten en maten, zijn we experts geworden in het creëren van op maat gemaakte, op maat gemaakte oplossingen voor individuele behoeften. Wij zijn van mening dat het deze persoonlijke benadering is die ons in staat heeft gesteld om vertrouwde partnerschappen op te bouwen die echt goed bij elkaar passen.

Cocktails inspiratie MONIN

"We zijn experts geworden in het creëren van op maat gemaakte, op maat gemaakte oplossingen voor individuele behoeften."

Of het nu gaat om inspringen op een nieuwe smaaktrend op een lokale markt, het creëren van producten en recepten die voldoen aan specifieke uitdagingen of het bieden van gepersonaliseerde klanttraining, MONIN biedt niet alleen een flexibele productoplossing, maar ook het vermogen om superreactief te zijn.

Gesteund door vijf productiefaciliteiten over de hele wereld, stellen onze lokale R&D-teams ons in staat om specifieke oplossingen te bieden om aan de lokale vraag te voldoen. De basis van onze innovatieve producten is een internationaal team van experts: Beverage Innovation Directors, Brand Ambassadors en Marketing Specialists. Samen zorgen ze ervoor dat de juiste mix van receptideeën, technische tips en marketing operational excellence binnen handbereik is.

MONIN BELANGRIJKE FEITEN

7 productievestigingen wereldwijd: 2 in Frankrijk, 2 in de VS, 1 in Rusland, 1 in Maleisië en 1 in China.

8 ultramoderne MONIN-studio's (innovatie- en opleidingscentra): Bourges, Parijs, Dubai, Sao Paulo, Clearwater, Dallas, Shanghai, Kuala Lumpur en 123 Local Studio Workshops

6 bereiken en 19 formaten

150 smaken verspreid over 150 landen

75% van de hoeveelheid en verkoopwaarde gegenereerd door export

750 medewerkers wereldwijd, waarvan 300 in Frankrijk

100 miljoen flessen verkocht in 2019

Elke dag worden er over de hele wereld 8 miljoen drankjes gemaakt met MONIN-producten!