
Monin Erfgoed
MONIN ERFGOED
Ons internationaal geprezen, eersteklas Franse merk levert innovatieve, gastronomische smaakoplossingen die zijn gebouwd op een fundament van meer dan een eeuw traditionele ambachtelijke drankkennis. MONIN is sinds 1912 een familiebedrijf gebleven en is nu een vertrouwde partner en een voorkeursmerk voor horecaprofessionals in meer dan 150 landen.
“Meer dan een eeuw ambachtelijke knowhow op het gebied van dranken”
Nu de derde generatie van de MONIN-familie het bedrijf vooruit stuwt, staan we voor premiumkwaliteit, creativiteit en innovatie, terwijl we trouw blijven aan ons Franse erfgoed. Als dynamische marktleider en grote speler op het internationale toneel van de drankenindustrie, bieden wij een ongeëvenaard productportfolio. Onze zes assortimenten omvatten siropen, fruitmixen, sauzen, frappés, likeuren en smoothies. Ze zijn verkrijgbaar in meer dan 150 smaken en in negentien verschillende formaten. Gecombineerd met onze lokale kennis en vijf productiefaciliteiten wereldwijd, betekent dit dat onze internationale productontwikkeling ongeëvenaard is.
MONIN MERK IDENTITEIT
MONIN is meer dan een drankoplossing, het is een manier van leven... een echte merkbeleving gebaseerd op onze honderdjarige merkwaarden. Het gaat om het geven van plezier en genot door alleen de beste natuurlijke ingrediënten op de meest opwindende en creatieve manier te gebruiken. Het gaat om authentieke smaaksensaties en constant hoogwaardige, eersteklas consumentenervaringen, bereikt met respect voor ons milieu.
Onze persoonlijkheid is ruimdenkend, fijnproever, gepassioneerd, nieuwsgierig en deskundig: we zijn de beste die we kunnen zijn, staan open voor nieuwe ideeën, verleggen altijd de grenzen, stellen voortdurend vragen, willen eindeloos inspireren.
Geloof ons niet alleen op ons woord! Toen we onze klanten ondervroegen, noemden ze ons "expert", "vertrouwde leider", "een premium merk" en beschreven onze producten als "authentiek" en als "het breedste assortiment ooit aanbieden".
MONIN OPLOSSINGEN OP MAAT
Bij MONIN geloven we dat één maat niet iedereen past. Als ambachtelijke producent, die traditioneel heeft gezorgd voor klanten in alle soorten en maten, zijn we experts geworden in het creëren van op maat gemaakte, op maat gemaakte oplossingen voor individuele behoeften. Wij zijn van mening dat het deze persoonlijke benadering is die ons in staat heeft gesteld om vertrouwde partnerschappen op te bouwen die echt goed bij elkaar passen.
Cocktails inspiratie MONIN
"We zijn experts geworden in het creëren van op maat gemaakte, op maat gemaakte oplossingen voor individuele behoeften."
Of het nu gaat om inspringen op een nieuwe smaaktrend op een lokale markt, het creëren van producten en recepten die voldoen aan specifieke uitdagingen of het bieden van gepersonaliseerde klanttraining, MONIN biedt niet alleen een flexibele productoplossing, maar ook het vermogen om superreactief te zijn.
Gesteund door vijf productiefaciliteiten over de hele wereld, stellen onze lokale R&D-teams ons in staat om specifieke oplossingen te bieden om aan de lokale vraag te voldoen. De basis van onze innovatieve producten is een internationaal team van experts: Beverage Innovation Directors, Brand Ambassadors en Marketing Specialists. Samen zorgen ze ervoor dat de juiste mix van receptideeën, technische tips en marketing operational excellence binnen handbereik is.
MONIN BELANGRIJKE FEITEN
7 productievestigingen wereldwijd: 2 in Frankrijk, 2 in de VS, 1 in Rusland, 1 in Maleisië en 1 in China.
8 ultramoderne MONIN-studio's (innovatie- en opleidingscentra): Bourges, Parijs, Dubai, Sao Paulo, Clearwater, Dallas, Shanghai, Kuala Lumpur en 123 Local Studio Workshops
6 bereiken en 19 formaten
150 smaken verspreid over 150 landen
75% van de hoeveelheid en verkoopwaarde gegenereerd door export
750 medewerkers wereldwijd, waarvan 300 in Frankrijk
100 miljoen flessen verkocht in 2019
Elke dag worden er over de hele wereld 8 miljoen drankjes gemaakt met MONIN-producten!